Dagens look & makeup

20130117-142156.jpg

Imorse lade jag en makeup i färger jag sällan använder. Varför undrar ni säkert nu. Jo, igår visade jag min nya jobbtröja och den går i lite kallare färger än vad jag normalt brukar ha så då tänkte jag att detta måste vi ju matcha med makeupen såklart!

Dagens look består således av den alldeles underbara tröjan från by Maarit av märket Marimekko, ett par mörkblå smala jeans m hög midja från Twist and Tango, ett par mörkt vinröda kängor m grov sula och block klack (som jag dessvärre just nu inte kommer ihåg vart jag köpt) och lite större guldfärgade accessoarer. Självklart började jag dagen med håret utslaget men redan efter en kvart åkte det upp i en hög, stram hästsvans. Enklast och skönast så. 🙂

20130117-134457.jpg

Jag börjar med att lägga basen. Denna gång blev det mineralfoundation från GloMinerals i färgen Honey Medium. Ögonmakeupen är lagd med färgerna Grädde, Rosa syren och Antracit från .FÄRG. Jag har lagt Rosa syren på ögonlocket upp till globlinjen, därefter Antracit i yttre ögonvrån från franslinjens yttre tredjedel och i en triangel utåt/uppåt. Lade även Antracit i globlinjen. Jag avslutade med Grädde under ögonbrynet och i inre ögonvrån. Idag lade jag den med min blender brush och suddade direkt alla övergångar för jag blev lite lat. 😉 Annars applicerar jag först skuggan med en ögonskuggsborste i medium storlek för att sedan använda blender brushen. Idag använde jag mig av både eyeliner och kajalpenna för att ge ögonen extra inramning. Börja med en svart kajalpenna och rita små små streck upprepat mellan fransarna på övre franslinjen, lägg därefter kajal på både den övre och undre vattenlinjen. Se till att stoppa med kajalpennan i väskan så att du kan bättre på under dagen då man successivt blinkar bort färgen. Jag har använt en ögonpenna från L’oreal. Jag böjer alltid mina fransar med franstång och gör du också det så är det läge nu, innan eyelinern, annars är det lätt att smeta ut eyelinern. Eyelinern appliceras från inre ögonvrån till den yttre, utan vinge till denna look. Jag använder Liquid Eyeliner från MAC. Efter eyelinern är det dags för svart mascara. På läpparna har jag Potential från Face Stockholm. Rouget är också från Face men tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter. Lite svalare färger än vad jag brukar använda men jag tycker det fungerar! Vad säger ni?

20130117-141938.jpg

Pöss på er!

Leave a comment